Stránky

nedeľa 22. apríla 2012

Želé tvarožník s roládou

Cesto:
  • 5 vajec
  • 6 kopcovitých polievkových lyžíc polohrubej múky
  • 5 polievkových lyžíc práškového cukru
  • 100 g mletých orechov
  • 1/2 prášku do pečiva
Plnka:
  • 1/2 kg tvarohu bez hrudiek
  • 200 g kyslej smotany
  • 1 želatínový stužovač
Roláda:
  • 5 vajec
  • 5 polievkových lyžíc práškového cukru
  • 5 kopcovitých polievkových lyžíc polohrubej múky
  • 1/2 prášku do pečiva
  • džem
Želatína:
  • 3 sáčky tortového želé
  • 3 polievkové lyžice cukru
  • voda
Ako prvé si pripravíme roládu. Z bielok vyšľaháme sneh a postupne pridávame cukor, žĺtky a nakoniec múku s práškom do pečiva. Na mastnom papieri ju upečieme, ešte horúcu stiahneme opatrne z papiera a zvinieme do vlhkej utierky. Počkáme kým vychladne a potom ju už len potrieme džemom a opäť zvinieme do rolády. Tú si neskôr nakrájame na cca pol cm hrubé koláčiky.
Medzi tým si môžeme pripraviť orechový korpus. Znova si vymiešame bielky do tuhého snehu a pridávame cukor, žĺtky, múku s práškom do pečiva a orechy. Korpus upečieme a necháme vychladnúť.
Tvarohovú plnku pripravíme podľa návodu, ktorý je na želatínovom stužovači. Ja plnky nezvyknem stužovať žiadnymi prípravkami, ale tentokrát som stužovač použila a tvarohu to nijak neublížilo. Nenabral žiadnu pachuť takže som bola celkom spokojná. Tvaroh teda navrstvíme na vychladnutý orechový korpus, povrch zarovnáme a ukladáme naň nakrájané roládky. Keďže ja som roládky ukladala poctivo od kraja ku kraju tak mi nevyšli na celý koláč, takže vám odporúčam sa skôr sústrediť na stred koláča ako na jeho okraje :).
Na záver nášho pečenia si pripravíme tortové želé. Ja som použila dva sáčky červeného a jeden klasického želé, ktoré som si pripravila podľa návodu na sáčku a za občasného miešania som ho nechala mierne vychladnúť. Potom už len vylejeme na koláč a necháme želé stuhnúť.
Pred podávaním krájame úhľadné kocky a mlsáme do bezvedomia :).
Zdroj:www.varecha.pravda.sk

1 komentár: